Сторінки

Уроки основ здоров’я

Мета  Поглиблення знань про ВІЛ і СНІД, формування відповідального ставлення до проблеми, тренінг навичок лідерства й адвокації у сфері протидії епідемії ВІЛ/СНІДу.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
      називають шляхи передання, методи діагностики та профі­лактики ВІЛ на особистому і державному рівнях;
      пояснюють умови інфікування, перебіг захворювання, значен­ня складових формули індивідуального захисту;
      демонструють уміння оцінювати ризик ВІЛ-інфікування у життєвих ситуаціях, надавати достовірну інформацію з цієї проблеми.
Обладнання і матеріали
       Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
       Обладнання для мультимедійної презентації.
Орієнтовний план тренінгу

Зворотний зв’язок, актуалізація нової теми
5 хв.
Стартові завдання
5 хв.
Робота в групах
10хв
Руханка
5 хв.
Робота в групах
15хв
Підсумок тренінгу. Домашнє завдання
5 хв.








І. Зворотній зв’язок, актуалізація теми
1.      Привітання. Добрий день діти ! Сьогодні у нас незвичайний урок до нас завітали вчителі основ здоров’я всього району але ви не хвилюйтесь посміхніться їм і один одному і розпочнемо урок .

2.      Вправа «Знайомство». Давайте познайомимося ! Учасники по черзі  презентують герб своєї родини. Говорять про нього декілька слів.

3.      Повторення правил групи . На минулому тренінгу мені було важко виконувати правило….! На минулому тренінгу мені сподобалося правило!

4.      На минулому уроці ми з вами розглядали яку тему? Що ви запам’ятали з минулого тренінгу ? Що вразило вас ? Що було цікавим?
Відповіді учнів .

Одним із чинників ри­зику для репродуктивного здоров'я є ВІЛ-інфекція, епідемія якої триває в Україні та світі. І тому  тема нашого тренінгу  «ВІЛ/СНІД : виклик людині».
5.      А зараз ми з’ясуємо,  що ви очікуєте від нашого сьогоднішнього тренінгу. Очікування ви напишете на сердечку  і прикріпите поруч з нашим великим  серцем .

Стартове завдання
1.      Мозковий штурм. На екрані мультимедійного проектора  абревіатури «ВІЛ», «СНІД», «ІПСШ» і запропонуйте учням при­гадати, як розшифровуються і що означають ці терміни.
2.      Вам було випереджувальне завдання прочитати на стор 83 гіпотези походження ВІЛ .І ми зараз обговоримо їх.
Запитання для обговорення:
Які є гіпотези про походжен­ня ВІЛ?
Яка гіпотеза здається вам найвірогіднішою? Чому?
3.      Коротко нагадайте учням шляхи передання та умови інфікування ВІЛ (підручник, с. 85 — 86).
Давайте пригадаємо шляхи передачі ВІЛ  та умови інфікування.
Шляхи зараження .
·        ВІЛ передається через кров (переливання, нестерильні інструменти, ін’єкції, щеплення , контакт з кров’ю)
·        ВІЛ передається через незахищені статеві контакти (Статеві стосунки без презерватива)
·        ВІЛ передається від хворої матері до дитини ( під час вагітності і пологів, під час вигодовування молоком )
Умови інфікування .
·        Наявність вірусу
·        Достатня його кількість .
·        Потрапляння ВІЛ У кров, через слизові оболонки , або ушкоджену шкіру .

ІІ Робота в групах

1.    Об'єднайте учасників у три групи (віра, надія, любов) і записують якнайбіль­ше життєвих ситуацій (приклад на мал. 31 у підручнику):
група 1: з високим ризиком ВІЛ- інфікування;
група 2: з низьким ризиком ВІЛ- інфікування;
група 3: ризику ВІЛ-інфікування немає.
2.     Презентуйте результати своєї роботи, з’ясуйте спірні моменти.
Руханка
А зараз ми з вами порухаємося . І закріпимо матеріал.
Вчитель читає життєві ситуації а учні вистроїлись в колону  і якщо ризик високий – роблять шаг вправо ; низький вліво; ризику немає стоять на місті. І по черзі коментують ситуацію.
Ситуації які можна запропонувати учням
1.     Лаборант бере  кров на аналіз у лікарняному закладі у гумових рукавичках та  в захисному  екрані (ризику немає)
2.     Друзям вирішили закріпити свою дружбу кров’ю порізали руку і змішали кров (ризик високий )
3.     Діти грають в футбол у дворі разом з ними гуляє хлопчик хворий на СНІД (ризику немає)
4.     Дівчата роблять манікюр вдова одним інструментом без стерилізації інструменту ( ризик низький )
5.     Наркомани колють наркотик одним шприцом ( ризик високий)
6.     Діти в школі купаються в одному басейні з хлопчиком хворим на СНІД (ризику немає)
7.     Дівчинка товаришує з інфікованої на ВІЛ подружкою (ризику немає)
8.     Підліток вирішив зробити тутуаж  на дому де немає достатньо обладнання для стерилізації (ризик високий) 
9.     Діти вживають їжу , що приготовлена хвора на СНІД кухар – (ризику немає)
10.          Дівчинка минулої ночі мала незахищений статевий контакт (ризик високий )
11.          В школі працює вчителька хвора на СНІД  (ризику немає)
12.          Ви надаєте першу невідкладну допомогу при кровотечі (ризик низький)
Робота в групах .
Об’єднуємося в групи  за картинками Вікно. Пісочний годинник . Будильник .
3.     Розглянемо перебіг захворювання ВІЛ- інфекцією.( с. 88 у підручнику)
1 група «Період вікна»
2 група «Безсимптомний період»
3 група «Стадія СНІДу»
4.     Об’єднаємося в групи за кольором планшета
1 група Профілактика ВІЛ, СНІДу на державному рівні
2 група Форми індивідуального захисту.
Робота в групах. Об’єднуємося в 2 групи  Сонце, Місяць
Учні отримують картинки людей один з яких є інфікованим . І складають про них історію.  
 Які почуття вас переповнювали коли  ви складали цю розповідь ?

Тренерський підсумок.  Безумовно, дізнатися про діагноз: "ВІЛ-позитивний" — це шок для кожної нормальної людини, це руйнація звичних стереотипів та зміна ціннісних орієнтирів людини. Одна з незмінних істин ВІЛ-інфекції полягає в тому, що людина дізнається про ВІЛ-позитивність раз і назавжди. З цієї миті її життя стає зовсім іншим. Повідомлення про наявність вірусу породжує відчуття невідворотної втрати. Людина зосеред­жується на думці, що вона вже не є хазяїном свого життя, бо нею "керує" вірус і відтепер вона багато в чому залежить від нього, лікарів, родичів, інших людей, обставин, фізичних виявів хвороби та багатьох обмежень. Втрати, численні втрати... Врешті-решт, від­чуття втрати свободи.

1.      Очікування. Очікування справдилися вони чи ні?
Кріпимо серця на плакат велике Серце і зачитуємо свої очікування.

Це символічно ваше серце поєдналося з великим серцем всієї планети і ви не залишилися байдужими до проблеми ВІЛ /СНІД на нашій планеті і в Україні.

ІІІ. Завершення . Вправа віночок побажань .
Так , як  ВІЛ СНІД це проблема всієї нашої планети то ми передамо один одному глобус і скажемо свої побажання.
 Учні по черзі передають маленький глобус і говорять свої побажання стосовно проблеми  ВІЛ/СНІДу.
Я думаю що всі наші побажання пролетіли зараз над планетою і обов’язково здійсняться!
Оцінки за урок ………………

Домашнє завдання
1.     Відвідайте сайт Міжнародного альянсу ВІЛ/СНІД в Україні і знайдіть актуальну інформацію стосовно ВІЛ /СНІДу за електронною адресою http//www. aidasallians.org/ua

2.     Підручник, § 7. Зошит, с. 25 — 26.

До побачення  ! Дякую за урок ! До наступних зустрічей !



 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар