Мета Поглиблення знань про ВІЛ і
СНІД, формування відповідального ставлення до проблеми, тренінг навичок
лідерства й адвокації у сфері протидії епідемії ВІЛ/СНІДу.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
•
називають шляхи передання, методи діагностики та профілактики ВІЛ
на особистому і державному рівнях;
•
пояснюють умови інфікування, перебіг захворювання, значення
складових формули індивідуального захисту;
•
демонструють уміння оцінювати ризик ВІЛ-інфікування у життєвих
ситуаціях, надавати достовірну інформацію з цієї проблеми.
Обладнання і матеріали
•
Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
•
Обладнання для мультимедійної презентації.
Орієнтовний план тренінгу
Зворотний зв’язок, актуалізація нової теми
|
5 хв.
|
Стартові завдання
|
5 хв.
|
Робота в групах
|
10хв
|
Руханка
|
5 хв.
|
Робота в групах
|
15хв
|
Підсумок тренінгу. Домашнє завдання
|
5 хв.
|
|
І. Зворотній зв’язок,
актуалізація теми
1. Привітання.
Добрий день діти ! Сьогодні у нас незвичайний урок до нас завітали вчителі
основ здоров’я всього району але ви не хвилюйтесь посміхніться їм і один одному
і розпочнемо урок .
2. Вправа
«Знайомство». Давайте познайомимося ! Учасники по черзі презентують герб своєї родини. Говорять про
нього декілька слів.
3.
Повторення правил групи . На минулому тренінгу мені було важко
виконувати правило….! На минулому тренінгу мені сподобалося правило!
4. На
минулому уроці ми з вами розглядали яку тему? Що ви запам’ятали з минулого
тренінгу ? Що вразило вас ? Що було цікавим?
Відповіді
учнів .
Одним із
чинників ризику для репродуктивного здоров'я є ВІЛ-інфекція, епідемія якої
триває в Україні та світі. І тому тема
нашого тренінгу «ВІЛ/СНІД : виклик
людині».
5.
А зараз ми з’ясуємо, що ви очікуєте від нашого сьогоднішнього
тренінгу. Очікування ви напишете на сердечку
і прикріпите поруч з нашим великим
серцем .
Стартове завдання
1.
Мозковий штурм. На екрані
мультимедійного проектора абревіатури
«ВІЛ», «СНІД», «ІПСШ» і запропонуйте учням пригадати, як розшифровуються і що
означають ці терміни.
2. Вам
було випереджувальне завдання прочитати на стор 83 гіпотези походження ВІЛ .І
ми зараз обговоримо їх.
Запитання для обговорення:
Які є гіпотези про походження ВІЛ?
Яка гіпотеза здається вам найвірогіднішою? Чому?
3. Коротко
нагадайте учням шляхи передання та умови інфікування ВІЛ (підручник, с. 85 —
86).
Давайте пригадаємо
шляхи передачі ВІЛ та умови інфікування.
Шляхи
зараження .
·
ВІЛ передається через кров (переливання, нестерильні
інструменти, ін’єкції, щеплення , контакт з кров’ю)
·
ВІЛ передається через незахищені статеві
контакти (Статеві
стосунки без презерватива)
·
ВІЛ передається від хворої матері до дитини ( під час вагітності і
пологів, під час вигодовування молоком )
Умови інфікування .
·
Наявність вірусу
·
Достатня його кількість .
·
Потрапляння ВІЛ У кров, через слизові
оболонки , або ушкоджену шкіру .
ІІ Робота в групах
1.
Об'єднайте учасників у три групи (віра, надія, любов) і записують якнайбільше
життєвих ситуацій (приклад на мал. 31 у підручнику):
група 1: з високим ризиком ВІЛ-
інфікування;
група 2: з низьким ризиком
ВІЛ- інфікування;
група 3: ризику
ВІЛ-інфікування немає.
2. Презентуйте
результати своєї роботи, з’ясуйте спірні моменти.
Руханка
А зараз ми з вами порухаємося . І закріпимо
матеріал.
Вчитель читає життєві ситуації а учні
вистроїлись в колону і якщо ризик
високий – роблять шаг вправо ; низький вліво; ризику немає стоять на місті. І
по черзі коментують ситуацію.
Ситуації які можна запропонувати учням
1.
Лаборант
бере кров на аналіз у лікарняному
закладі у гумових рукавичках та в захисному
екрані (ризику
немає)
2.
Друзям
вирішили закріпити свою дружбу кров’ю порізали руку і змішали кров (ризик високий )
3.
Діти
грають в футбол у дворі разом з ними гуляє хлопчик хворий на СНІД (ризику немає)
4.
Дівчата
роблять манікюр вдова одним інструментом без стерилізації інструменту ( ризик низький )
5.
Наркомани
колють наркотик одним шприцом (
ризик високий)
6.
Діти
в школі купаються в одному басейні з хлопчиком хворим на СНІД (ризику немає)
7.
Дівчинка
товаришує з інфікованої на ВІЛ подружкою (ризику
немає)
8.
Підліток
вирішив зробити тутуаж на дому де немає
достатньо обладнання для стерилізації (ризик високий)
9.
Діти
вживають їжу , що приготовлена хвора на
СНІД кухар – (ризику немає)
10.
Дівчинка
минулої ночі мала незахищений статевий контакт (ризик
високий )
11.
В
школі працює вчителька хвора на СНІД (ризику немає)
12.
Ви
надаєте першу невідкладну допомогу при кровотечі (ризик
низький)
Робота
в групах .
Об’єднуємося в
групи за картинками Вікно. Пісочний годинник . Будильник .
3. Розглянемо
перебіг захворювання ВІЛ- інфекцією.( с. 88 у підручнику)
1 група «Період вікна»
2 група «Безсимптомний
період»
3 група «Стадія СНІДу»
4. Об’єднаємося
в групи за кольором планшета
1 група Профілактика
ВІЛ, СНІДу на державному рівні
2 група Форми
індивідуального захисту.
Робота в групах. Об’єднуємося в 2 групи Сонце,
Місяць
Учні отримують картинки людей один з яких є
інфікованим . І складають про них історію.
Які почуття
вас переповнювали коли ви складали цю
розповідь ?
Тренерський підсумок. Безумовно, дізнатися про діагноз:
"ВІЛ-позитивний" — це шок для кожної нормальної людини, це руйнація
звичних стереотипів та зміна ціннісних орієнтирів людини. Одна з незмінних істин ВІЛ-інфекції полягає в
тому, що людина дізнається про ВІЛ-позитивність раз і назавжди. З цієї миті її
життя стає зовсім іншим. Повідомлення про наявність вірусу породжує відчуття
невідворотної втрати. Людина зосереджується на думці, що вона вже не є
хазяїном свого життя, бо нею "керує" вірус і відтепер вона багато в
чому залежить від нього, лікарів, родичів, інших людей, обставин, фізичних
виявів хвороби та багатьох обмежень. Втрати, численні втрати... Врешті-решт,
відчуття втрати свободи.
1.
Очікування. Очікування
справдилися вони чи ні?
Кріпимо серця на плакат
велике Серце і зачитуємо свої очікування.
Це символічно ваше серце поєдналося з великим серцем
всієї планети і ви не залишилися байдужими до проблеми ВІЛ /СНІД на нашій
планеті і в Україні.
ІІІ. Завершення . Вправа
віночок побажань .
Так , як ВІЛ СНІД це проблема всієї нашої планети то
ми передамо один одному глобус і скажемо свої побажання.
Учні по черзі
передають маленький глобус і говорять свої побажання стосовно проблеми ВІЛ/СНІДу.
Я думаю що всі наші
побажання пролетіли зараз над планетою і обов’язково здійсняться!
Оцінки за урок ………………
Домашнє завдання
1.
Відвідайте сайт Міжнародного
альянсу ВІЛ/СНІД в Україні і знайдіть актуальну інформацію стосовно ВІЛ /СНІДу
за електронною адресою http//www. aidasallians.org/ua
2.
Підручник, § 7. Зошит, с. 25 — 26.
До побачення ! Дякую
за урок ! До наступних зустрічей !
|
Немає коментарів:
Дописати коментар