Сторінки

Робота з обдарованими

ПОГОДЖЕНО                                                      ЗАТВЕРДЖУЮ
Заступник директора з НВР                              Директор школи
__________Дяченко І.І.                                       ______________Косенко Г.І.



План роботи
з обдарованими дітьми
вчителя Гринівського НВК: ЗОШ І- ІІІ ст., ДНЗ Дяченко Л.Л.
на 2016/2017 навчальний рік
Мета роботи: пошук талановитих дітей та їх розвиток. Створення оптимальних умов для розвитку особистості та її нахилів. Розробка системи роботи з обдарованими дітьми. Удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя та учня.
Вересень
1.     Мікродослідження в класах (тестування) «Обдарована дитина».
2.     Уточнення   списків Банку здібних та обдарованих учнів.
3.     Аналіз результатів стартового моніторингу якості знань з базових предметів.
4.     Установчі семінари учнів – членів МАН.
5.     Робота з батьками здібних та обдарованих учнів.
6.     Психолого-педагогічний семінар .

Жовтень
1.     Шкільні предметні олімпіади та їх аналіз.
2.     Індивідуально-групові заняття з переможцями І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та учасниками МАН.
3.     Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
Листопад
1.     Теоретичний конкурс МАН, підготовча робота з учасниками районних олімпіад.
2.     Участь у районних олімпіадах.
3.     Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
Грудень
1.     Участь у районних олімпіадах.
2.     Аналіз підсумків ІІ етапу предметних олімпіад, конкурсів.
3.     Рейтингова робота з предметів, що викладаю.
4.     Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
5.     Підготовка до виступу  в обласному турі захисту науково-дослідницьких  робіт МАН.
6.     Аналіз результатів проміжного моніторингу якості знань з біології, хімії, екології.

Січень
1.     Обласний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад.
2.     Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
Лютий
1.     Обласний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад.
2.     Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
3.     Нарада в присутності директора про перспективу роботи зі здібними учнями.
4.     Робота з батьками здібних та обдарованих дітей.
Березень
1.     Аналіз обласного етапу предметних олімпіад
2.     Перспективне планування роботи із здібними та обдарованими учнями.
Квітень
1.     Підготовка звіту про роботу із здібними та обдарованими учнями у 2013/2014 н.р.
2.     Робота над екологічним проектом «Весняні ефемероїди Недригайлівського району» .
3.     Свято науки в школі.
Травень
1.     Підбиття підсумків роботи (діаграми, схеми).
2.     Планування роботи на наступний рік.
  
Червень
1.     Підготовка до екологічного табору «Деснянські зорі»


Липень
1.     Участь в екотаборі «Деснянські зорі»
2.     Робота над дослідницькими проектами.




Я- звичайний сільський вчитель  в малокомплектній школі. Дітей у нас, звичайно ж, небагато, проте, є здібні та талановиті діти і ми з ними працюємо. Тому першочерговими завданнями педагогічного колективу в цілому та кожного вчителя окремо  є створення сприятливих умов для вияву та розвитку талантів і здібностей дітей, для їх самовизначення, конкурентоспроможності та повноцінного життя, формування особистості, що усвідомлює цінність творчості.
         У зв’язку з цим діяльність нашого педагогічного колективу  спрямована на розвиток самостійного мислення дитини, її індивідуальних творчих здібностей. Провідна роль в організації навчально-виховного процесу завжди належала й належить учителеві. Саме він здійснює керівництво процесом навчання, шукає оптимальні способи організації уроку з метою інтенсифікації навчання й розвитку творчої індивідуальності учнів.
Як вчитель предметник , я вважаю, що    запорукою результативності в роботі є:
•    по-перше, орієнтація   учнів на зацікавлення предметом; заняття  з ними додатково, готую­чись  до різних конкурсів, конференцій, семінарів;
•    по-друге , організація  ґрунтовної  самостійну ро­боту із сучасною науковою літературою, періодич­ними виданнями наукового змісту, довідника­ми, мережею Інтернет;
•    по-третє , проведення  індивідуальних  занятть, під час яких:
а) розв'язуємо задачі (за збірниками різних видань);        
б) виконуємо тестові завдання різних рівнів складності.
в) розв’язуємо олімпіадні завдання ІІІ і ІV рівнів
•    по-четверте, проводяться різноманітні змагання ерудитів.
Для того, щоб реалізувати дані питання необхідний великий багаж знань та володіння сучасними педагогічними технологіями самим вчителем. Тому я беру активну участь у розробці навчальних та виховних проектів, маю друковані розробки уроків і позакласних заходів в журналі «Біологія» видавництва «Основа», газеті  «Біологія» видавництва «Шкільний світ», я-  неодноразовий переможець районних етапів конкурсу “Вчитель року,”  переможець конкурсу читацьких презентацій видавництва «Шкільний світ», призер конкурсу «Педагогічна нарада». 
Важливу роль у реалізації творчого потенціалу учнів займає науково-дослідницька діяльність. Основними формами залучення учнів до пошукової та науково-дослідницької діяльності є:
- участь в роботі МАН України,  гуртках, товариствах, секціях; - індивідуальна та групова робота над пошуковими та науково- дослідницькими проектами (Весняні ефемероїди Недригайлівського району,  Депонування Карбону в фітомасі різних біотопів Деснянського біосферного резервату, «Динаміка фітомаси на мітлицевій луці Деснянського біосферного резервату»
Сто чудес України", "Краса і біль України", "Мій рідний край – моя земля", "Пам’ятаймо минуле заради майбутнього", "Птах року" тощо); -  конкурси-виставки пошукових та дослідницьких робіт; - навчальні екскурсії, експедиції, дослідницькі маршрути; - розроблення мультимедійних проектів; - робота  оздоровчих  науково-практичних таборів в канікулярний час; - самоосвітня діяльність.
            Дослідницька робота школярів у Малій академії наук – важливий компонент інтелектуального розвитку дитини, а організація науково-дослідницької діяльності учнів в рамках МАН має свої особливості. Ця робота сприяє розвитку творчої особистості. Пізнавальний інтерес школярів стає основою позитивного ставлення до навчання, має пошуковий характер.  Сьогодні організація науково-дослідницької діяльності учнів набирає практичного значення. Займатися цією діяльністю можуть учні, які мають:
-              здатність швидко схоплювати значення та суть окремих понять і тверджень;
-              потребу і вміння зосереджуватися на певних аспектах проблеми, перед усім тих, що зацікавили, та прагнення розібратися в них. Цю особливість можна реалізувати тільки через самоосвіту;
-              властивість підмічати, розмірковувати й пояснювати. Саме в індивідуальних формах навчання ці здібності учням можна підняти на якісно новий рівень.
              Залучаючи  учнів  до роботи у МАН найперше проводжу роботу з батьками, це - постійне спілкування з батьками і знайо­мство  їх із схильностями та здібностями, успіхами та проблемами дітей. Адже ширший інтерес  до предмету  потребує батьківських  витрат на додаткову літературу , зошити з друкованою основою , електронні носії , участь в конкурсах. Але все це дає позитивний результат .
         У роботі з учнями надаю перевагу як індивідуальним, так і груповим заняттям:
•    групові і поєднання з груповими індивідуальних для стимуляції на першому етапі;
•   залучення учнів до ведення занять (акцентування уваги учня-доповідача на розбиранні матеріалу, що найкращим чином стимулює його до закріплення мотивації «якщо він розібрався, то і я зможу»; ви­користання довіри для підняття власної впевненості доповідача; повний контроль за веденням за­няття).
   На уроках у мене кожен учень працює їх у нас мало, але всі залучені до навчання . На початку уроку пишемо біологічний диктант кожен учень отримує оцінку , потім працюємо над вивченням нового матеріалу різними формами і методами : індивідуально в групах в парах, розв’язуємо проблемні питання, творчі завдання виконуємо лабораторні і практичні роботи діти отримують оцінку . І в кінці уроку корегуємо знання учнів виконуємо тестові завдання і також учні отримують оцінку. З усіх отриманих оцінок виводиться середня і виставляється дитині.
   Працюємо з додатковими  літературними джерелами. І кожна дитина яка прийшла навчатися до мене має своє портфоліо до якого складає свої  приготовлені власноруч проекти. ( Природознавство 5 кл) і продовжують накопичувати далі при вивченні біології.
 Така праця я вважаю не проходить даремно всі діти здають успішно ДПА, ЗНО і ті хто обирає біологію та хімію  профілюючим предметом вступають до педагогічних і медичних вузів на бюджетну основу.
     Одним із напрямків роботи з обдарованими учнями є науково- дослідницьки проекти , а для того щоб вони були науково обґрунтованими потрібна співпраця з науковцями. Тому   я  зі своїми учнями перебуваємо в літньому екотаборі «Деснянські зорі». Що проходить на базі «Деснянка» НПП Деснянсько- Старогудський.  Цей екотабір проходить в формі комплексної природознавча експедиція. В ній беруть участь науковці, педагоги та учні  загальноосвітніх шкіл та позашкільних навчальних закладів з усієї України. Дослідники природи проводять спостереження за птахами, кажанами, мишоподібними гризунами, рідкісними та лікарськими рослинами, оцінюють значення різних екосистем для підтримки глобального клімату. Свої матеріали школярі оформлюють  у вигляді мультимедійних презентацій і захищають  їх уже там в екотаборі, доповідають про підсумки своєї роботи в останній день заходу. Для багатьох із них це перший досвід подібних досліджень і нехай зараз їм багато допомагали старші, вже скоро вони збираються продовжити спостереження вдома, писати наукові роботи  і брати активну участь у різноманітних конкурсах. Одержані в ході експедиції матеріали будуть доповнені науковцями і складають основу Літопису природи національного природного парку.
  Наукових дослідження  проводяться у тісному спілкуванні з унікальною  природою Деснянсько-Старогутського національного природного парку.  Для них проходять орнітологічна, ботанічні  та теріологічні екскурсії. Під час цих заходів учасники мали можливість спостерігати перші міграції птахів , рідкісні та зникаючи види рослин,  різноманіттям дрібних ссавців, які потрапляють у живопастки.  Результатом перебування в екотаборі  в 2014 році стало призове місце учасниці екотабору  Шкряди Олени в ІІІ етапі всеукраїнської олімпіади з екології. А також  моя наукова стаття в журналі вісник  СНАУ в співавторстві з кандидатом біологічних наук С.М. Панченко та аспіранткою Я.М.Горовою.   Представниками нашого району  в цьому році були учень 10 класу Гринівкого НВК: ЗОШ І- ІІІ ступенів, ДНЗ вихованця гуртка БДЮТ «Юні екологи» , і я як вчитель біології Гринівського НВК, керівник  гуртка «Юні екологи» Інструкторами і науковими керівниками були аспіранти, кандидати біологічних наук, професори, викладачі вищих навчальних закладів,наукові співробітники НПП «Деснянсько- Станогудський».  Це для  не тільки для дітей відкриває можливості самовдосконалення але і для вчителів. Розклад занять були дуже насиченими як індивідуальними так і груповими заняттями та екскурсіями. Кожен учасник екотабору зі своїм вчителем мав індивідуальну тему дослідження над якою працював весь тиждень і в останній день перебування звітував про отримані результати досліджень на міні-науковій конференції. Тема дослідження  Кумеди Владислава «Динаміка  фітомаси  трав’янистих  екосистем Деснянського біосферного резервату  та залежність фітомаси  від антропогенного навантаження»  На групових заняттях  ми відвідали чисельні  екскурсії. З нами працювали кандидати біологічних наук, аспіранти, професори наукові співробітники із різних наукових та освітніх установ. Досвіду тут набули не тільки діти але і їх керівники. Ми дізналися про нові методи дослідження, що можуть використовуватися в науково-дослідницьких роботах. Це картування рідкісних видів, визначення щільності ґрунту,визначення якості питної води та інші. Пізнавальними були заняття які нам проводив науковий співробітник НПП «Деснянсько- Станогудський», кандидат біологічник наук Панченко Сергій Михайлович на індивідуальних заняттях він научив нас різним методикам досліджень. Всі учасники набули багаж знань та масу позитивних емоцій, нові знайомства та неповторні враження. Дуже добре, що є  такі освітні проекти до яких можуть долучитися і наші сільські діти з таких малокомплектних шкіл як наша.
Як результат багаторічної роботи маю переможців районних та обласних предметних олімпіад та обласних  конкурсів науково-дослідницьких робіт МАН.



Немає коментарів:

Дописати коментар